AIL023 Vyrokova a predikatova logika / cviceni
ZPÁTKY
Anketa
Vaše komentáře
- Cvičení se mi líbí. Minule jsem si 2 příklady spočítal. Zadávání příkladů
se mi líbí. Zápočtovou písemku doufám zvládnu. Příklady jsou tak akorát.
- Cvičení je docela zajímavé, na začátku mě sice občas nudí, ale časem se
to zlepší a na konci už mě většinou baví. Myslím, že cvičení by nás na zkoušku
a zápočet mohlo připravit dobře, otázka je, jestli nebude ta písemka těžší
než příklady, které počítáme. Rozdávání příkladů je skvělý a myslím, že je
časem i začnu počítat. Výborný je hlavně to, že i když člověk nechodí na přednášky,
tak většinou ví, o čem je řeč.
- Způsob cvičení mi velmi vyhovuje, vždy mám o čem přemýšlet a mám dostatek
příkladů na počítání mimo samotné cvičení. Obtížnost úkolů zatím považuji
za přiměřenou (uvidíme po zápočtové písemce :). Za přínosné považuji, že na
hodinách řešíme složitější příklady.
- Cvičení jsou velmi dobrá, forma mi vyhovuje (hlavně to, že končíme dřív).
Líbí se mi papíry s příklady, příkladů by mohlo být i víc. Zatím je nepočítám,
ale mám v plánu je počítat už tento týden. Bylo by dobré ukázat nějaké písemky
z minulosti.
- Způsob cvičení mi poměrně vyhovuje, myslím, že to, jestli si člověk příklady
počítá, je jeho svobodné rozhodnutí a jeho problém, cvičícímu do toho (s prominutím)
nic není :-). Šanci zeptat se na nejasnosti má ale každý. Jinak velmi oceňuji
to, že cvičící na papíře poskytne studentům dostatečnou databázi příkladů
a dostane se tak na všechny typy příkladů, ne jen pár vybraných, které se
stihnou na cvičení.
- Cvičení je určitě užitečné, hodilo by se soutředit se co nejvíc na přípravu
na zápočtovou písemku. Výroková logika a predikátová logika ne každého zajímá,
ale každý chce zkoušku. Příklady jsou dobrý, i když si nad ně sednu, až když
se budu připravovat na písemku. Poslední cvičení o predikátové logice bylo
asi nejpřínosnější.
- Cvičení mi vyhovuje ve formě, jak je. Příklady zatím nepočítám (ani jsem
je neviděl), jelikož není zkouškové období. Z toho důvodu nevím, jestli jsou
všechny příklady jednoduché/složité. Ty, kterými se věnujeme na cvičení, mi
složité (zas tolik) zatím nepřišly.
- Cvičení se mi líbí, jsem spokojený s tím, že dostáváme příklady. Mohly by
být trochu obtížnější kvůli přípravě na písemku. Nejsem spokojený se slabou
dotací hodin, kdyby byla cvičení každý týden, zůstal by čas na objasnění některých
obskurních partií přednášky. To však pravděpodobně nespadá do Vašich kompetencí,
proto to neberte jako kritiku.
- Musím říci, že mě tento přístup velice překvapil. Předpřipravené příklady
jsou výborný nápad. Doma je počítám. Konec dřív bez dotazů mi přijde užitečný.
Doufám ale, že budete přístupný i tomu, když dotazů bude přespříliš, tu naopak
být déle, či dokonce se dohodnout na jindy. Tato cvičení bych navštěvoval
i 1x týdně a ne 1x za 14 dní.
- Styl cvičení mi celkem vyhovuje. Obsah i obtížnost příkladů je dobrá a doufám,
že mě připraví na písemku. Čas, který zbyde po projití probrané látky bychom
snad ještě mohli využít na počítání nějakých obtížných úloh (takových, jaké
budou v písemce (např. z písemek z minulých let)) u tabude - tedy vzorově.
- Když končíme dřív, je to o.k., jenom si myslím, že tempo by mohlo být trochu
vyšší a mohly by přibýt nějaké perličkové (t.j. nápadité, trikové, zajímavé
příklady (ony se možná hlavolamy dají řešit i s použitím teorie z přednášek)).
Motivace odměnou (jako lístky na ples) byla super, ale zase až tolik potřebná
není. K tabuli radši neee!
- Cvičení se mi líbí, určitě je užitečné. Příklady oceňuji také, jenom mi
tam chybí řešení. Já se to snažím počítat, ale i když už mám výsledek, nemám
jistotu, zda je to správně. Klidně bych bral i víc příkladů, ale ty, co byly
doteď, se mi líbily. Je lepší, když nám předvedete u tabule "ukázkové
příklady" vy, pak máme vzor, pdole kterého máme řešit a je to hlavně
rychlejší. :-) To, že končíme dřív, když nejsou otázky, mi nevadí. Nevím,
zda je to dostatečná příprava, protože si neumím představit, jak přesně vypadá
zkouška. :-) Vlastně, když to shrnu, nemám žádné připomínky, až na ty výsledky
domácích cvičení.
- Na cvičení se mi líbí hlavně to, že se probírá látka z přednášky, protože
po přednášce nejsem moudrý, ani když tam jsem. Jen houšť. Příklady na papíře
jsou rozhodně super; i když je všechny přes týden nespočítám, mám zásobu na
dobu, až to bude "hořet". Nevadí mi, že končíme dřív, ale zároveň
bych viděl rád víc příkladů na tabuli (ale nechci chodit k tabuli). Počet
příkladů nezmenšovat!
- Cvičení jsou jasná a srozumitelná. Vytištěné papíry jsou skvělé. Doma zatím
nepočítám, nicméně jsou archivovány a budou vyndány (nalezeny někde na stole)
a spočítány před písemkou. Že se končí dřív je jen v pořádku (když už to stejně
dohnalo přednášku!), vždy se dá na něco zeptat. A byť loni tam člověk psal,
že proslog začíná moc brzy (7:20), tak se mi i dnes povedlo téměř
zaspat.
:)
- Jsem spokojen. Příklady si počítám (už mám skoro všechny). Doufám, že cvičení
mne připravuje dobře (myslím si to, ale jistota až po zápočtové písemce).
Formát i forma cvičení mi vyhovuje.
- S koncepcí hodiny jsem vcelku spokojen, nenapadá mě nic, co by mi vadilo.
Příklady si "většinou" nepočítám (jednou ano, proto většinou). Schovávám
si je až ke zkoušce. V podstatě mě nic nenapadá...
- Příklady na papíře - rozhodně pozitivní, je jich tak akorát. Během hodiny
- přednášková část dobrá, ale ještě by bylo možná dobré potom věnovat trochu
času ještě nějakým příkladům. Ne nutně celý zbytek cvičení, ale cca 15 minut.
- Cvičení mi vcelku vyhovuje ve formě tak, jak je. Ta podstatná část - ukázat
používané techniky u počítání příkladů - se tu udělá, a příklady samotné si
pak můžu spočítat sám doma, když budu potřebovat (tj. před písemkou a před
zkouškou). Příklady doma průběžně spíš nepočítám. Mohlo by jich být víc pro
případ, že bych zjistil, že mi něco opravdu nejde a chtěl bych si to procvičit.
Chodit k tabuli podle mě není potřeba, praxi získám (snad) doma sám.
- Příklady jsou určitě dobrá věc, každopádně by bylo dobré mít k tomu i nějaké
řešení, abych, když už to spočtu, věděl (tj. i "ano", "ne"
u příkladu, kde to je k něčemu, je věc užitečná). Ve zbytku času by bylo lepší počítat nějaké další příklady (ať už z papíru
nebo odjinud). Kdo to chápe, může odejít, ale když je ten prostor, osobně
bych na ty další příklady zůstal. Cvičení spojit (v tom posledním týdnu).
Jinak organizace je dobrá, vyvolávání k tabuli podle mne nemá smysl.
- Vytištěné příklady rozhodně vyhovují, "natahují" cvičení i nad
jeho hodinový rozsah, je-li to třeba. Zkrácení cvičení, nejsou-li dotazy,
podobně cvičení "zkracuje" => velice dobře cvičení adoptuje na
reálné problémy s látkou a jejím pochopením. Lepší než fixní rozvrh, při kterém
jsou všichni nuceni počítat ty samé příklady. (Obzvlášť vzhledem k existenci
prosemináře, kde se řešily podobné věci.) Nechození k tabuli není problém.
Většinu příkladů zatím spočitanou nemám, ale před písemkou budou všechny hotové.
:-)
- Je dobře, že dostaneme příklady, i když si je všechny nespočtu, aspoň získávám
představu "o čem že to je...". Vyhovuje mi, že se skončí po "přednáškové
části", protože když chci, můžu tu zástat sedět a počítat (už se mi to
i přihodilo). Mohlo by se počítat víc příkladů na tabuli - případně poukázat
na to, jak mají vypadat příklady u písemky (vyřešené).
- Způsob vedení cvičení mi vyhovuje. Dostanu domů příklady, u kterých mohu
popřemýšlet, a když si s nimi nevím rady, mohu se zeptat na dalších cvičeních,
aniž bych někoho obtěžoval něčím, co on/ona v pohodě zvládá. První várku příkladů
jsem propočítal, druhou ne, ale to je můj problém. Čas na ně jsem mohl získat
ze zkráceného cvičení. Věnovat se jasným příkladům a trávit tu čas je zbytečné.
Jen by to možná občas chtělo víc "typových" postupů ukázaných na
příkladech. Nebo to jsou všechny, co si ukazujeme?
- Rozdávání příkladů mi vyhovuje. Pravdou je, že si je průběžně nepočítám,
ale téměř určitě je všechny spočítám před písemkou. K tabuli bych chodil nerad,
ale víc by se mi líbilo, kdybychom počítali co největší množství příkladů,
protože sám se k tomu asi nedonutím. Jinak jsem s cvičením spokojený, výklad
je srozumitelný a tempo je přiměřené.
Mé komentáře k vašim komentářům
Ad obtížnost zápočtové písemky: Do příkladů zařazuji i ty z minulých
písemek. Zápočtová písemka by proto neměla být těžší než nejtěžší příklady,
které máte k dispozici.
Příklady budu počítat až o zkouškovém. To už bude pozdě. Zápočtová písemka
se píše v posledním týdnu výuky (na poslední přednášce).
Ad malá hodinová dotace. Od příštího nebo přespříštího akademického
roku se mění hodinová dotace přemětu z 3/1 na 2/2, zároveň zmizí proseminář
z logiky.
Ad zkracování cvičení: Věřím, že ušetřený čas věnujete užitečným věcem,
např. počítání příkladů, jídlu, spánku, diskusím se svými kolegy či rozvíjením
vztahů ve své komunitě.
Ad prodlužování cvičení:Obvykle mám čas až do 15:00, ale konzultace
lze pochopitelně dohodnout i na jindy. Nesrovnalosti lze řešit osobně i po e-mailu.
Několik z vás už toho využilo.
U příkladů chybějí řešení. Uznávám, že řešení je často užitečné a už
nějaký čas uvažuji o sbírce řešených příkladů. Problémem je ale častá nejednoznačnost
řešení (normální formy, realizace jazyka). Navíc - pokud víte, jak to má vyjít,
často to řešení ulehčuje (narozdíl od zápočtové písemky). Chcete-li si být jisti,
že jste příklady spočítali dobře, zůstaňte na cvičení déle, domluvte si osobní
konzultaci nebo konzultujte po e-mailu.
Ad suplování přednášky: Z látky vysvětlené na přednášce vybírám jen
partie nejnutnější k pochopení příkladů. Jen z mého výkladu na cvičeních se
nelze přípravit na zkoušku.
Ad chození k tabuli: Jsem rád, že se shodneme na tom, že pokud jde někdo
k tabuli, tak ho to nepřiměřeně vyčerpá až zdeptá, zatímco ostatní se nudí a
čekají, jak to celé dopadne. Nedostatečná aktivita některých z vás je jistě
dána jen ostychem před ostatními.
Ad počítání více příkladů na tabuli: Každý příklad, který si spočítáte
sami doma, je pro vás užitečnější než deset příkladů, které předvedu na tabuli
a vy si je opíšete do sešitu. (bez důkazu)
V podstatě mě nic nenapadá... Tak ať je to u zkoušky lepší!
Vaše komentáře k mým komentářům k vašim komentářům
... mi případně posílejte mailem.
Petr Olmer, 27. března
2003