AIL012 Proseminář z logiky
ZPÁTKY
Sumarizace ankety
Pripomínky jsou tucne, za nimi je muj komentár. V rámci anonymity jsem
všechno prevedl do cestiny a do mužského rodu.
Výhrady a komentáre k proseminári
Víc o Godelovi! Zkusím hned príští hodinu.
Výklad se mi líbí. Tak hlavne aby to vydrželo. :-)
Mohli bychom pocítat více príkladu v hodinách pro názorné
uvedomení si probírané látky. Uprímne receno, nejakou látku jsem vám i
zatajil, aby zbylo víc casu na príklady, ale asi je to porád málo.
Docela mne zaujal.
Sice nám tu poprou celou analýzu, ale je to zábava. Hlavne se
to nesnažte aplikovat u zkoušky z analýzy!
Uniká mi jeho praktický význam. Naucit vás premýšlet a
formalizovat.
Jde to.
Obcas je to dost složité a neprehledné, ale jinak v pohode.
Budu se snažit zprehlednit teorii množin, co to jen pujde.
Je moc brzy, jinak bez výhrad.
Až na cas (7:20) ne.
7:20!!! (výhrada) Jinak v porádku.
Brzo ráno (7:20). Kvuli malostranské budove si moc vyskakovat
nemuzeme, vy ani ja. V dalších rocnících to už bude lepší.
Nezhoršuje žaludecní neurózu studentu, typický to následek
matalýzy. Vzhledem k tomu, že je i zajímavý, tak je to ideální
kombinace.
Látka se mi zdá místy komplikovaná, zejména teorie. Možná se
pri výkladu usmívám, ale ta látka je skutecne komplikovaná.
Myslím, že je to v porádku. Jenom by se mohly delat príklady
stejné obtížnosti jako jsou potom v písemce. Snažil jsem se. :-)
Hodilo by se víc cvicných príkladu. Zacíná príliš brzo.
Chvílemi pochybuji o správném názvu "Proseminár z logiky". Ale
je to soucást matematiky, tak to tak beru. Ale logiku jsem si
predstavoval jinak. Nastestí jsem vas uvedl na správnou míru hned
v prváku.
Prvákum trvá dlouho, než si zvyknou na "teoreticno" semináre.
Asi ano, ale je to nutné. Ve druháku už na to cas nebude.
Predpokládám, že je predmet léty vyzkoušen a skladba predmetu
je v soucasné dobe optimalizována. Težko ríct.
Vzhledek k rozsahu a nárocnosti písemky by bylo dobré na hodine
propocítat víc težších príkladu. Bohuzel nás tlací cas... ale
zkusím tech príkladu zaradit víc.
Brzké ranní vstávání výrazne ovlivnuje výkonnost studentu na
této hodine. Predmet jako je logický kalkul by mel být vyucovaný v
pozdejším case!
Vstávat v 6:30, abych mohl sedet hodinu a pul pred tabulí a
koukat na to presne, jako bych vstával v 6:30? :-) Ne, skutecne
žádná výhrada...
Výhrady a komentáre k prednášejícímu
Zaujala me agitacní petiminutovka na zacátku témer každé
hodiny.
Zajímavé informace o univerzite/fakulte/SKAS na zacátku hodiny.
Budu se snažit mít každý týden jednu aktualitu i ve zbytku semestru.
To ujde.
Jde to - ale chybí mi ješte dukaz boha. Davam si závazek, že ho
ted najdu a na prístí hodine ukážu.
Obcas možná neco vysvetlovat i méne formálne. Formální definice
jsou ve skriptech a vykoukat z nich, co to vlastne znamená, zabere
nekdy dost casu. Peknej je seznam probranýho na webu. Snažím se
být neformální, jak jen mohu, ale nekdy mi to nedá a tu definici
napsat musím...
OK.
Kdo zažil Cudu, je to pro nej balzám na duši i uši (nesnáším
slova [fí], [psí], [gsí] a cokoliv, co koncí na [í]). Jsem rád, že
na MFF existuje nekdo, koho zajímá, zda student pochopil.
Nepocituji nechut k recké abecede, ale mám pocit, že A, B, C je
prehlednejší.
Zatím OK.
U predikátové logiky bylo málo examplu. Zkusím se k nim ješte
dostat oklikou pres teorii množin, kde už dostanou príklady rozumný
smysl.
Jsem velmi spokojen. (Pro me) nesrovnatelne lepší než predchozí
vyucující.
S prednášejícím jsem spokojen až na malé výjimky: mohl by
mluvit více nahlas. Možná více ukázkových príkladu nebo príkladu z
reality. Do logiky radeji realitu nemíchejte, mohl byste špatne
dopadnout.
Nekolikrát se mi stalo, že mnou pochopený problém si odporoval
hned v následujícím príklade, prestože jsem se domníval, že ho
chápu správne. Uvítal bych, kdyby místo otázek typu: kolik lidí to
chápe, kolik lidí si myslí, že to chápe, ... názorný príklad. To
znamená, že príklady vybírám správne. S tou názorností to bude težší.
Skoro žádné krome nekterých situací, kdy chtel všem vnutit
názor, že danou problematiku chápou, i když ji ve skutecnosti
vubec nepochopili. :-)A podarilo se mi to?
Dostatecne nerozebere prednášenou látku. Príklady jsou
nedostacující a predevším casto chybí vubec upozornení, že je to
príklad, ci snad dokonce príklad na práve rozebíranou látku,
pritom to zpravidla skutecne není zrejmé! Krome definic a vet
deláme jenom príklady, a to typicky príklady na práve probíranou
látku. Neverím, že to nepoznáte.
Neberte to jako vtírání, když reknu, že patríte k mým oblíbeným
ucitelum. Proti výrokové logice nemám žádné výhrady, ale v
predikátové mohlo být víc praktických príkladu. Ješte nejaké
budou.
Výhrady a komentáre k písemce
Potreboval bych vetší množství dobrovolných príkladu k
procvicení doma. Na hodine neco doporucím.
Málo casu.
Bylo to jednoduché, ale málo casu.
Takové príšery bych cekal spíš na zkoušce.
Bez výhrad. Celkem OK. Možná obcas více závorkovat, aby bylo
jasné, co má jakou prioritu.
Príklady se mi zdály o dost težší než ty, které jsme pocítali
pri hodinách.
Nadlidsky težká (nebo nejsem clovek) :), zvlášte pak cvicení 2
a 4.
Težké príklady... jsem informatik (chci být?) a ne filozof...
Ale logika je absolutní základ informatiky!
Byla tak akorát, aspon nám nebylo receno, že bude plná
"prumerných" príkladu, prestože ty byly nakonec desivé (tak je to
vetšinou jinde).
Trochu težká, jinak OK.
Písemka se mi rozhodne nezdála lehká, byla urcite težší, než
jsem ocekával. Domnívám se, že by bylo o neco lepší psát více
menších písemek než dve velké, protože je lepší možnost opravy.
Popremýšlím o tom.
Na muj vkus trochu težká, ale to je asi má chyba...
Úroven príkladu vyšší nez v seminári!
Príklad s NAND mel být za víc bodu. Kvuli tomu, že ne všechny
napadlo, že negace A se zapíše A NAND A?
Težká, dobré by bylo mít víc cvicných príkladu.
Težší, ale nestežuji si. Prípadný neúspech bude zpusoben mojí
nepripraveností, ne však extrémní složitostí testu.
Písemka byla primerene težká (pro me docela težká) (asi jsem se
mel více pripravit).
Myslím, že byla vyvážená, problémy v ní pokud byly nerešitelné,
je to pouze na základe mé neznalosti.
Obrovský rozdíl mezi nárocností príkladu rešených na hodine a
tech, co byly v písemce. Jak se porádne pripravit na písemku, když
rešíme úlohy tak o 50 % lehcí?
Príklady byly daleko težší, než jako se objevily v písemce.
Pred každou takovouto písemkou prece musí být sumarizace a strucný
prubeh celého uciva. Hláška typu "takovýto príklad je písemkový"
je zcela zcestná, když na písemce jsou príklady rádove težší. K
sumarizaci se asi neprikloním. Mluvíme-li o stejném "písemkovém"
príkladu, byla to negace ekvivalence, a práve negace ekvivalence byla
v písemce.
Podle me byla adekvátní, dost težká, ale dala se napsat.
Další výhrady a komentáre (matfyz obecne apod.)
Koleje... ale to ví každý.
Málo holek!!! Moc matiky na to, že jsme informatika. Nechcete
se prihlásit do propagacní komise a vymyslet program, který by sem
prilákal víc holek? Zatím nikdo neví, jak na to... Matematiky bude v
prubehu let ubývat.
Zatím se mi tu líbí.
Nesouhlasím s vedlejším oborem. Prijdte 12. prosince na
zasedání senátu.
Nevím, proc se na prijímacky na MFF muže používat kalkulacka,
sešity... s odkazem na to, že duležité je vedet, kde co najít, a
ne to umet nazpamet, když 1. rocník je z vetší cásti pouze
memorování (viz analýza). Prvák prežije bud opravdový génius nebo
"drtic" (a geniální pamet mají vetšinou lidé s nižším IQ :-)).
Obcas prežívají i normální...
Jsem tu jenom krátce, takže zatím žádné.
O volbách jsem se dozvedel až v den konání. Pro srovnání na FEL
CVUT byly informace, že jsou volby, doslova VSUDE, pomalu na
každém druhém sloupu. Nešlo to prehlédnout! Ale tady... Tady se na
to holt kašle. Ale zase se tu delá víc vedy.
Telocvik (plavání grupa 2 ve stredu) by mohlo zacínat, ale
zejména KONCIT vcas. O tech pár minut vždycky nestíhám autobus a
potom tím i jiné veci. Zkusím zatlacit na vhodná místa, snad se
neco stane.
Nekdy zbytecne roztahaný rozvrh s dlouhými prestávkami, potom
koncíme velmi pozde.
Tech by bylo až moc. Predevším výhrad k organizacním
schopnostem (viz Alber!!).
Matfyz je, myslím si, ta nejlepší škola, kterou jsem si mohl
vybrat.
Proti matfyzu žádné, ale proti nekolika studentum této fakulty!
Do dneška jsem nepochopil, jak je možné, že si nemužeme tvorit
vlastní rozvrh. Asi vám nekdy nekdo lhal. Vlastní rozvrh si
zacnete tvorit asi tak od šestého semestru.
Nelíbí se mi atmosféra, kdy se predpokládá takový vysoký odpad
a každý se bojí, že ho vyhodí. Asi by mi vyhovovalo vetší síto pri
prijímání studentu. Nebojíte se, že prijímacky budou mít nižší
vypovídací hodnotu než celý semestr?
Petr Olmer, 23. listopadu 2001