AIL012 Proseminář z logiky

ZPÁTKY

Sumarizace ankety

Pripomínky jsou tucne, za nimi je muj komentár. V rámci anonymity jsem všechno prevedl do cestiny a do mužského rodu.

Výhrady a komentáre k proseminári

Víc o Godelovi! Zkusím hned príští hodinu.
Výklad se mi líbí. Tak hlavne aby to vydrželo. :-)
Mohli bychom pocítat více príkladu v hodinách pro názorné uvedomení si probírané látky. Uprímne receno, nejakou látku jsem vám i zatajil, aby zbylo víc casu na príklady, ale asi je to porád málo.
Docela mne zaujal.
Sice nám tu poprou celou analýzu, ale je to zábava. Hlavne se to nesnažte aplikovat u zkoušky z analýzy!
Uniká mi jeho praktický význam. Naucit vás premýšlet a formalizovat.
Jde to.
Obcas je to dost složité a neprehledné, ale jinak v pohode. Budu se snažit zprehlednit teorii množin, co to jen pujde.
Je moc brzy, jinak bez výhrad.
Až na cas (7:20) ne.
7:20!!! (výhrada) Jinak v porádku.
Brzo ráno (7:20). Kvuli malostranské budove si moc vyskakovat nemuzeme, vy ani ja. V dalších rocnících to už bude lepší.
Nezhoršuje žaludecní neurózu studentu, typický to následek matalýzy. Vzhledem k tomu, že je i zajímavý, tak je to ideální kombinace.
Látka se mi zdá místy komplikovaná, zejména teorie. Možná se pri výkladu usmívám, ale ta látka je skutecne komplikovaná.
Myslím, že je to v porádku. Jenom by se mohly delat príklady stejné obtížnosti jako jsou potom v písemce. Snažil jsem se. :-)
Hodilo by se víc cvicných príkladu. Zacíná príliš brzo.
Chvílemi pochybuji o správném názvu "Proseminár z logiky". Ale je to soucást matematiky, tak to tak beru. Ale logiku jsem si predstavoval jinak. Nastestí jsem vas uvedl na správnou míru hned v prváku.
Prvákum trvá dlouho, než si zvyknou na "teoreticno" semináre. Asi ano, ale je to nutné. Ve druháku už na to cas nebude.
Predpokládám, že je predmet léty vyzkoušen a skladba predmetu je v soucasné dobe optimalizována. Težko ríct.
Vzhledek k rozsahu a nárocnosti písemky by bylo dobré na hodine propocítat víc težších príkladu. Bohuzel nás tlací cas... ale zkusím tech príkladu zaradit víc.
Brzké ranní vstávání výrazne ovlivnuje výkonnost studentu na této hodine. Predmet jako je logický kalkul by mel být vyucovaný v pozdejším case!
Vstávat v 6:30, abych mohl sedet hodinu a pul pred tabulí a koukat na to presne, jako bych vstával v 6:30? :-) Ne, skutecne žádná výhrada...

Výhrady a komentáre k prednášejícímu

Zaujala me agitacní petiminutovka na zacátku témer každé hodiny.
Zajímavé informace o univerzite/fakulte/SKAS na zacátku hodiny. Budu se snažit mít každý týden jednu aktualitu i ve zbytku semestru.
To ujde.
Jde to - ale chybí mi ješte dukaz boha. Davam si závazek, že ho ted najdu a na prístí hodine ukážu.
Obcas možná neco vysvetlovat i méne formálne. Formální definice jsou ve skriptech a vykoukat z nich, co to vlastne znamená, zabere nekdy dost casu. Peknej je seznam probranýho na webu. Snažím se být neformální, jak jen mohu, ale nekdy mi to nedá a tu definici napsat musím...
OK.
Kdo zažil Cudu, je to pro nej balzám na duši i uši (nesnáším slova [fí], [psí], [gsí] a cokoliv, co koncí na [í]). Jsem rád, že na MFF existuje nekdo, koho zajímá, zda student pochopil. Nepocituji nechut k recké abecede, ale mám pocit, že A, B, C je prehlednejší.
Zatím OK.
U predikátové logiky bylo málo examplu. Zkusím se k nim ješte dostat oklikou pres teorii množin, kde už dostanou príklady rozumný smysl.
Jsem velmi spokojen. (Pro me) nesrovnatelne lepší než predchozí vyucující.
S prednášejícím jsem spokojen až na malé výjimky: mohl by mluvit více nahlas. Možná více ukázkových príkladu nebo príkladu z reality. Do logiky radeji realitu nemíchejte, mohl byste špatne dopadnout.
Nekolikrát se mi stalo, že mnou pochopený problém si odporoval hned v následujícím príklade, prestože jsem se domníval, že ho chápu správne. Uvítal bych, kdyby místo otázek typu: kolik lidí to chápe, kolik lidí si myslí, že to chápe, ... názorný príklad. To znamená, že príklady vybírám správne. S tou názorností to bude težší.
Skoro žádné krome nekterých situací, kdy chtel všem vnutit názor, že danou problematiku chápou, i když ji ve skutecnosti vubec nepochopili. :-)A podarilo se mi to?
Dostatecne nerozebere prednášenou látku. Príklady jsou nedostacující a predevším casto chybí vubec upozornení, že je to príklad, ci snad dokonce príklad na práve rozebíranou látku, pritom to zpravidla skutecne není zrejmé! Krome definic a vet deláme jenom príklady, a to typicky príklady na práve probíranou látku. Neverím, že to nepoznáte.
Neberte to jako vtírání, když reknu, že patríte k mým oblíbeným ucitelum. Proti výrokové logice nemám žádné výhrady, ale v predikátové mohlo být víc praktických príkladu. Ješte nejaké budou.

Výhrady a komentáre k písemce

Potreboval bych vetší množství dobrovolných príkladu k procvicení doma. Na hodine neco doporucím.
Málo casu.
Bylo to jednoduché, ale málo casu.
Takové príšery bych cekal spíš na zkoušce.
Bez výhrad. Celkem OK. Možná obcas více závorkovat, aby bylo jasné, co má jakou prioritu.
Príklady se mi zdály o dost težší než ty, které jsme pocítali pri hodinách.
Nadlidsky težká (nebo nejsem clovek) :), zvlášte pak cvicení 2 a 4.
Težké príklady... jsem informatik (chci být?) a ne filozof... Ale logika je absolutní základ informatiky!
Byla tak akorát, aspon nám nebylo receno, že bude plná "prumerných" príkladu, prestože ty byly nakonec desivé (tak je to vetšinou jinde).
Trochu težká, jinak OK.
Písemka se mi rozhodne nezdála lehká, byla urcite težší, než jsem ocekával. Domnívám se, že by bylo o neco lepší psát více menších písemek než dve velké, protože je lepší možnost opravy. Popremýšlím o tom.
Na muj vkus trochu težká, ale to je asi má chyba...
Úroven príkladu vyšší nez v seminári!
Príklad s NAND mel být za víc bodu. Kvuli tomu, že ne všechny napadlo, že negace A se zapíše A NAND A?
Težká, dobré by bylo mít víc cvicných príkladu.
Težší, ale nestežuji si. Prípadný neúspech bude zpusoben mojí nepripraveností, ne však extrémní složitostí testu.
Písemka byla primerene težká (pro me docela težká) (asi jsem se mel více pripravit).
Myslím, že byla vyvážená, problémy v ní pokud byly nerešitelné, je to pouze na základe mé neznalosti.
Obrovský rozdíl mezi nárocností príkladu rešených na hodine a tech, co byly v písemce. Jak se porádne pripravit na písemku, když rešíme úlohy tak o 50 % lehcí?
Príklady byly daleko težší, než jako se objevily v písemce. Pred každou takovouto písemkou prece musí být sumarizace a strucný prubeh celého uciva. Hláška typu "takovýto príklad je písemkový" je zcela zcestná, když na písemce jsou príklady rádove težší. K sumarizaci se asi neprikloním. Mluvíme-li o stejném "písemkovém" príkladu, byla to negace ekvivalence, a práve negace ekvivalence byla v písemce.
Podle me byla adekvátní, dost težká, ale dala se napsat.

Další výhrady a komentáre (matfyz obecne apod.)

Koleje... ale to ví každý.
Málo holek!!! Moc matiky na to, že jsme informatika. Nechcete se prihlásit do propagacní komise a vymyslet program, který by sem prilákal víc holek? Zatím nikdo neví, jak na to... Matematiky bude v prubehu let ubývat.
Zatím se mi tu líbí.
Nesouhlasím s vedlejším oborem. Prijdte 12. prosince na zasedání senátu.
Nevím, proc se na prijímacky na MFF muže používat kalkulacka, sešity... s odkazem na to, že duležité je vedet, kde co najít, a ne to umet nazpamet, když 1. rocník je z vetší cásti pouze memorování (viz analýza). Prvák prežije bud opravdový génius nebo "drtic" (a geniální pamet mají vetšinou lidé s nižším IQ :-)). Obcas prežívají i normální...
Jsem tu jenom krátce, takže zatím žádné.
O volbách jsem se dozvedel až v den konání. Pro srovnání na FEL CVUT byly informace, že jsou volby, doslova VSUDE, pomalu na každém druhém sloupu. Nešlo to prehlédnout! Ale tady... Tady se na to holt kašle. Ale zase se tu delá víc vedy.
Telocvik (plavání grupa 2 ve stredu) by mohlo zacínat, ale zejména KONCIT vcas. O tech pár minut vždycky nestíhám autobus a potom tím i jiné veci. Zkusím zatlacit na vhodná místa, snad se neco stane.
Nekdy zbytecne roztahaný rozvrh s dlouhými prestávkami, potom koncíme velmi pozde.
Tech by bylo až moc. Predevším výhrad k organizacním schopnostem (viz Alber!!).
Matfyz je, myslím si, ta nejlepší škola, kterou jsem si mohl vybrat.
Proti matfyzu žádné, ale proti nekolika studentum této fakulty!
Do dneška jsem nepochopil, jak je možné, že si nemužeme tvorit vlastní rozvrh. Asi vám nekdy nekdo lhal. Vlastní rozvrh si zacnete tvorit asi tak od šestého semestru.
Nelíbí se mi atmosféra, kdy se predpokládá takový vysoký odpad a každý se bojí, že ho vyhodí. Asi by mi vyhovovalo vetší síto pri prijímání studentu. Nebojíte se, že prijímacky budou mít nižší vypovídací hodnotu než celý semestr?

Petr Olmer, 23. listopadu 2001